Merced: Mijn kamer

Nu we een hoop officiële dingen achter de rug hadden kwam er eindelijk een wat leuker en makkelijker onderdeel van deze verhuizing: spullen kopen voor mijn kamer en huis in Merced! In plaats van dat we het onzelf moeilijk maakten door naar een onbekende winkel te gaan, zijn we gewoon bij Ikea langsgeweest. Het is grappig om te ervaring dat Ikea werkelijk overal precies hetzelfde is. De enige afwijking die ons opviel was dat de model keukens in deze Ikea over het algemeen een stuk groter waren dan die in Nederland. Waarschijnlijk omdat veel huizen hier ook een stuk groter zijn.

De eerste keer bij Ikea kocht ik alleen dingen die ik echt nodig had: een bed, matras, beddengoed, en hangers en andere opbergmogelijkheden voor mijn kledingkast (een inbouwkast in mijn kamer). Een van mijn huisgenootjes had een U-haul gehuurd en ik mocht mijn spullen bij haar erin doen! Toen we het bed in elkaar gezet hadden bleek echter dat de kamer genoeg ruimte had voor een bureau en een boekenkast, dus bezochten we Ikea nog een tweede keer.

Nu ziet het er zo uit:

Zoals je ziet is het allemaal erg beige (behalve al mijn blauwe accenten). Ik wil ook nog wat dingen aan de muur hangen, maar weet nog niet precies wat en hoe. Maar voor nu is het zeker leefbaar!

Aankomende week hebben we intro-week bij UC Merced en dan gaat het jaar echt beginnen. Dan vliegt Funs ook weer terug naar Nederland. Maar eerst gaan we nog ergens heen om te relaxen.

Leave a Reply

